Praktyczne projektowanie: biuro obsługi klienta11 lipca 2017

Od rewolucji w 89 roku sposób sprzedaży dóbr i usług uległ znacznemu postępowi. Teraz o klienta trzeba walczyć nie tylko jakością produktu, ceną, sposobem sprzedaży czy kampanią reklamową. Bardzo ważne jest podejście i obsługa klienta. 

praktyczne-projektowanie-biuro-obslugi-klienta (2)

To gdzie i w jaki sposób obsługują nas firmy gra coraz większą rolę podczas dokonywania zakupu. Jeśli nie będziemy się tam czuć komfortowo, coś źle będzie na nas oddziaływać, jesteśmy skłonni zrezygnować nawet z najlepszej oferty i przejść do konkurencji. Dlatego ważne jest dbanie o każdy szczegół w miejscu przyjmowania klientów. Dobór kolorów, materiałów i faktur a nawet rodzaj oświetlenia czy zapach są bardzo istotne. Jak zatem praktycznie zaaranżować biuro obsługi klienta?

praktyczne-projektowanie-biuro-obslugi-klienta (3)

Przede wszystkim trzeba zadbać o wygodę – powinno być miejsce aby spokojnie usiąść, dobrze oświetlony stolik by móc zanotować ważne informacje. Dodatkowo miejsce dla osoby towarzyszącej. Całość powinna być wykonana z dobrej jakości materiałów, które podkreślą jakość oferowanych usług czy produktów. Warto aby wszystkie elementy kolorystyki były spójne z filozofią firmy i jej głównym ‘key visual’ – czyli przewodnim elementem graficznym. Nie może zabraknąć informacji o ofercie w formie plakatów czy ulotek. 

praktyczne-projektowanie-biuro-obslugi-klienta (4)

Całe pomieszczenie powinno być czyste i zadbane. Szczególnie zwracamy uwagę na szczegóły i gdy przyjdziemy do przedstawiciela firmy u którego króluje bałagan na biurku – szybko zniechęcimy się zakupem. Podobnie jest z detalami. Zżółkłe, stare łączniki czy gniazdka rodem z lat 90 to nie najlepsze rozwiązanie. Warto zadbać o nowoczesne systemy np. serie B.IQ od Berker by Hager, która wglądem i funkcjonalnością przyciągnie uwagę i zainteresowanie potencjalnych klientów. Pamiętaj, w dobrym projektowaniu liczy się detal. 

praktyczne-projektowanie-biuro-obslugi-klienta (5)

Źródło zdjęć: www.pinterest.com